Barnmusik och körer

Grupper

Barnmusik (0-4 år):

Sång och musik betyder mycket för det lilla barnet och dess utveckling. Att lyssna till musik och sång, mamma och pappas röster, och till och med olika små ljud – det väcker stort intresse hos små barn. Något som är häftigt för oss vuxna att få vara med om!

Sedan starten under sent 80-tal har vår barnmusikverksamhet blivit välkänd i Vasastan. Vi har musikgrupper för barn mellan 0-4 år och deras föräldrar. I samlingen, som är ca 45 min, sjunger vi för och med barnen. Vi sjunger gamla och nya sånger, ofta med rörelser och inslag av lek. Dessutom använder vi rytminstrument och lyssnar på musik.

För de allra minsta finns spädbarnsgrupper och babyrytmik, och från och med 4 års ålder kan man välja att börja i vår yngsta kör, Småbär.

Grupper HT-24:
Tisdagar kl 10.00:
Barn födda år 2023
Tisdagar kl 11.15
: Barn födda år 2024
Torsdagar kl 15.00: Barn född år 2022
Torsdagar kl 16.00: Barn född år 2021
Ledare: Marie Rindborg

Terminsavgift barnmusik: 825kr (vuxen och ett barn.) 255kr för syskon.
Är ni intresserade? Skicka ett mail till musikskolan@norrmalmskyrkan.se

Barnkörer

Redan som fyraåring kan man börja sjunga hos oss. Alla Norrmalmskyrkans körer medverkar i gudstjänster och gör egna framträdanden vid konserter och högtider.

Är du intresserad av att sjunga i kör? Välkommen!

Småbär (för 4-åringar): Barnets första egna ”kör”. En musiklek fylld av sångglädje för barn. Övar på tisdagar kl 15.45-16.30. Ledare är Marie Rindborg.

Blåbärskören (5-6 år): Körlek med både sång, rytm och rörelse.
Övar på onsdagar kl 15.45-16.30. Ledare är Marie Rindborg.

Smultronkören (7-9 år), Körsbärskören (10-13 år), Äldre körsbär/ bigarrå : Mer renodlad körsång för barn. Vi arbetar med flerstämmighet och Körsbären sätter med jämna mellanrum upp musikalföreställningar.
Smultron övar på onsdagar kl 16.45-17.30, körsbär onsdagar kl 17.50-18.35, äldre körsbär/ bigarrå onsdagar kl 17.50-19.15. Ledare är Marie Rindborg.

Terminsavgift för alla barnkörer: 610kr

Vox Nova:
En ”vuxen” kör för sångare med lite högre ambitioner. Kören övar på torsdagar inför olika projekt. Ledare är Marie Rindborg.

Har ni ytterligare frågor om vår barnmusik eller våra körer hör av er till marie@norrmalmskyrkan.se

Villkor och viktig information

• Terminsstart HT-24: vecka 37-38
  • Vid återbud efter terminsstart debiteras hel terminsavgift.
  • Höstlov v 44.
  • Vi använder inte antagningsprov.
  • Om körgrupperna är fulla placeras nyanmälda barn i kö och ges plats i turordning efter ködatum.
  • Norrmalmskyrkans Musikskola drivs i samarbete med studieförbundet Bilda.
  • Anmälan till våra körer görs i formuläret längst ned på sidan.

Videoandakt ”När vintermörkret kring oss står” från December 2020 med Norrmalmskyrkans barnkörer.

Barnkören tackar för applåderna

Videoandakt ”Medmänniskan” från augusti 2021 med körer från Norrmalmskyrkans musikverksamhet.

Barnets för- och efternamn

Barnets personnummer (ÅÅMMDD-XXXX)

Gatuadress

Postnummer

Postort

Telefonnummer hem

Förälders mobiltelefonnummer

Förälders e-postadress 1

Förälders e-postadress 2

E-post till annan närstående som vill få information från Musikskolan

Val av kör (Småbär / Blåbär / Smultron / Körsbär / Bigarrå)

Ev. meddelande till Musikskolan

Jag har tagit del av informationen på den här sidan, och godkänner att information gällande musikskolan och kyrkans verksamheter skickas ut via mail.